In de spotlight: Jordi Loogman

Wie ben jij en hoe ziet jouw leven eruit?

Mijn naam is Jordi Loogman (27) en ik ben woonachtig in IJmuiden. In het dagelijks leven ben ik projectmanager bij Facilicom Solutions waarin ik iedere dag weer wordt geconfronteerd met spannende uitdagingen. Mijn vrije tijd besteed ik aan boeken en films, of maak ik dankbaar gebruik van de omgeving rondom IJmuiden, daar ik graag wandel of hardloop door de bossen of op het strand. Koken is niet direct een hobby maar af en toe probeer ik het toch.

 

Wat zijn jouw drijfveren, waar kom je ‘s ochtends je bed voor uit?

Ik haal een kick uit het tevreden krijgen van de klant, waardoor ik mijzelf iedere dag weer afvraag hoe ik de klant weer een stapje dichterbij kan brengen hetgeen de klant wilt bereiken.

Hoe kwam je bij Facilicom Solutions terecht?

Nadat mijn studie Facility Management te hebben afgerond, heb ik vrijwel direct gesolliciteerd bij Facilicom Solutions op de functie van Customer Support medewerker. Na deze functie anderhalf jaar te hebben vervuld heb ik de overstap gemaakt naar projectmanagement.

Hoe is de match binnen Facilicom Solutions verlopen?

Gedurende mijn studie heb ik facilitaire afdelingen van verschillende organisaties in het onderwijs, bij de overheid en in de zorg mogen aanschouwen. Doordat deze organisatie al hun facilitaire diensten in eigen beheer uitvoerden, was ik erg  nieuwsgierig en dus getriggerd om werkzaam te zijn bij een organisatie waarbij facility management centraal staat. Op deze manier kan ik als starter bij Facilicom Solutions, als facilitaire dienstverlener, maximaal ervaring op doen door in aanraking te komen met verschillende werkzaamheden vanuit het integrale dienstenpakket. Deze afwisseling is iedere keer leerzaam en uitdagend.

Wat doe je bij je huidige opdrachtgever?

Ik houd van diversiteit in mijn werk. Deze diversiteit zie je dan ook terug in mijn opdrachten (en opdrachtgevers), daar ik bij zowel de overheid, zakelijke dienstverlening als de zorg interim opdrachten heb vervuld als facility coördinator of teamleider.  Daarnaast heb ik diverse adviestrajecten, implementaties en onderzoeken gedaan. Bij mijn laatste functie was ik verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van de afdeling klantenservice, evenals de verdere ontwikkeling en optimalisatie van (bestaande) processen.

Wat is jouw ambitie en wat staat er privé nog op je bucketlist …

In de komende jaren wil ik mijzelf verder willen ontwikkelen op het gebied van procesoptimalisatie. Hiermee doel ik op zowel operationele processen als afdeling overstijgende processen, waarbij continue afstemming met andere afdelingen / organisaties dient plaats te vinden. Verder zou ik vanuit een intrinsieke motivatie heel graag een bijdrage willen leveren aan verduurzaming. Op  persoonlijk vlak zou ik later graag op een boerderijtje in een klein dorp willen wonen met uiteraard dieren om mij heen.

Hoe kunnen anderen jou een leuke dag bezorgen?

Door mij te betrekken bij hetgeen zij mee bezig zijn, waardoor je nieuwe dingen leert en ontdekt. Leuk werk is belangrijk, maar misschien nog wel belangrijker voor mij zijn leuke collega’s en vrienden met wie je een goede band hebt.